Vilket Äventyr

Jaha ja...

Nu är det dags att sammanfatta gårdagens stora äventyr.

Jag skulle för första gången klara mig på egenhand på Lillestöms gator, tåg och busstationer. Loove var ju redan på jobb och jag själv skulle iväg för att jobba min första kväll.

Loove hade skrivit en lång lista hur jag skulle göra och hur jag tog mig till Thon Hotel.

Jag hittade vägen ner till Lilleström helt själv.
Tågbiljetten inhandlades, och nu var väntan igång på att tåget skulle komma 15:49
Jag kom på rätt tåg och tåg resan gick bra, men sen.... Hittade inte rätt utgång och paniken var i full gång... Gråtande ringde jag Loove med paniken i halsen HJÄLP!!!!! Är du där frågar han?? NEJ jag hittar inte vart ska jag ta vägen... Ta det lungt det kommer gå bra. Har du kommit rätt nu?? Nej jag hittar inte,  fattar ingenting.

Vart är du då?? utanför Radison svara jag.. gå in i Gardemoen igen!!! vart ligger det frågar jag undrande??
Nu är jag på rätt. Ser du buss terminalen?? NEJ kan du fråga någon, vi lägger på och jag frågar, nu hittar jag äntligen ut igen och nu ska jag bara leta rätt på plattform B25, ja där är den, nu ska bara buss S22 komma, och där kommer den, men chuffören godtar inte mitt ansatt bevis för att åka till Thon Hotel.
Men jag får ändå åka med. Tittar igen på min lapp jag fått av Loove, buss stopp 2, när jag kliver av går jag in på hotellet och undrar vart jag ska ta vägen, men det visar sig att jag skulle ha gått av vid första stoppet Congresshallen.
Men jag kommer i tid till jobbet och paniken börjar lägga sig och dukningen är i full gång för kvällen bankettmiddag 330 gäaster.

Hela kvällen flöt på bra, allt klaffade. Det ska tilläggas att jag gick först i ena ledet ut med vin. När maten skulle ut så gick vi "slangen"

SÅ nu börjar man nog snart snacka norska oxå.

Men nu ska jag ner och utforska Lillestrom sentrum!

Ha de!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat Sara..... Du är en så framåt tjej, kommer att klara dig fint !! Kram Rolle

2011-09-14 @ 11:35:09
Postat av: Ma

Bra jobbat Gumman Klem

2011-09-15 @ 09:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0