Tröttmössa

Det var visst ett tag sedan man skrivit några rader, så nu är det dags att ge mina läsare en uppdatering på livet i Norge.

Vi kan ju börja att berätta att jag nu mera tillhör det norska laget Lilleström IBK som spelar i division 3 Norge, nästan som Korpen hemma, så väldigt låg nivå. Vi är ett glatt tjej gäng som har det väldigt Göy ihop (Kul på Norska). I tisdags spelade vi vår första seriekamp (match) för säsongen det gick väldigt bra vi vann med 4-3 över Klöfta, som laget hette. Vill man förresten och är intresserad så kan man ju alltid söka på youtube efter Lilleström IBK. så hittar man lite härliga klipp. 

Igår onsdag så började min mobil att ringa kl 06:33
 
1. Sara sover
2. Sara ska reagera på att mobilen börjar ringa
3. Det är inte larmet på mobilen utan det är ett inkommande samtal.
4. Hej kan du möjligen åka och jobba nu på Thon hotel?? - Det var Adecco som ringde. 

5. Självklart det fixar vi. Så det var att "vaska" (tvätta) sig lite i ansiktet och på med jobbe kläderna och halv springa ner till tåget så man kom med. Skulle egentligen ha jobbat kväll men som ni förstår blev man in ringd tidigare, men behövde inte jobba på kvällen istället då.

På kvällen så for man iväg tillsammans med Loove och den sportsligasjefen (Sport chefen) i  Fjerdingby för att kolla kampen mellan Tunet IBK, där Looves bror Jon spelar som tog emot gästerna Sagene. Tunet vann kampen.

Idag har man varit en sväng på stan och fixat lite grejer. Nu är Loove iväg på träning så har lite egen tid med TV:n.

Imorgon fredag kommer Jon och han tjej Helene på lite middag. Det ska bli väldigt roligt. På lördag har Fjerdingby hemma kamp och jag ska på kvällen på Kick Off med mitt nya lag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0