Globen närmar sig.....

Det vankas Innebandy SM i Globen, på lördagmorgon går båten upp till Stockholm och Globen där SM-finalerna i innebandy hålls. Där ska Sveriges bästa herr respektive Damlag koras. 

På herrsidan står kampen om bucklan mellan Caperiotäby - Storvreta, på damsidan står final mötet mellan Storvreta och IKSU. Det var ju nämligen så att det gotländska damlaget Endre IF var riktigt nära att få äntra golvet och publikens jubel i Globen arena då man i måndag hade tvingat fram en femte och avgörande match mot just IKSU, men tyvärr höll det inte hela vägen och IKSU knep finalplatsen.

Efter att finalerna är avklarade så vankas det Efterfest i Anexet med många innebandy profiler det kommer att bli jätte spännande.

På söndagen sen så har man i Norge sin motsvarighet till SM men då är det NM det handlar om, där har Looves bröder Jon och Trond chans till ett NM-guld då de är i final med sitt lag Tunet.
Men tyvärr så kan inte jag och Loove närvara på denna händelse eftersom vi hade behövt åka nattbuss och annat, sen hade jag inte fått se finalen då jag hade varit tvungen att åka hem tidigare för att jag börjar min praktikperiod på måndag vid Suderbys Herrgård.

Ha e toppen dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0